Ik heb geen zin meer in seks...

Ik merk dat ik alsmaar uitstel om hierover te schrijven. Het is ook zo enorm intiem, maar als je met vruchtbaarheid bezig bent, ben je met seksualiteit bezig en dan kan het niet, vind ik, dat ik hier niets over schrijf. Ik ben er ook van overtuigd dat ik alleen maar iets kan geven aan jullie in deze situatie als ik heel eerlijk ben en durf in 'mijn blootje' te gaan staan. Ik hoop dan ook met heel mijn hart dat deze pagina met het nodige respect gelezen en behandeld wordt. Dankje daarvoor.

Seks is genieten, is lekker, doet enorm veel deugd, brengt je dichter bij mekaar, is kwetsbaar, is niet altijd even makkelijk om over te praten, is ...(voor heterokoppels) wat je doet om samen een kindje te krijgen. Dat laatste kwam alsmaar sterker naar boven bij mij. Als dit toch niet leidt tot een kind, wat is het nut er dan nog van?
Ken je de uitspraken:
'Ik voelde dat het die keer gelukt was.' 'Ik wist gewoon nu ben ik zwanger.' 'Toen we probeerden om zwanger te worden, was mijn vrouw niet te houden.' 'Jaja, ik ben een hete patat, we zijn zwanger van ons volgende' ...
Ik wilde dat ook!
Ik wilde ook kunnen zeggen na een heerlijke vrijpartij, schat, ik denk dat we zwanger zijn.
Ik wilde ook voelen wanneer ik mijn eisprong had en dan mijn man verslinden.
Ik wilde ook gewoon kunnen spelen, zorgeloos, zonder potjes en pillen en spuiten.

Seks werd voor mij beperkt tot alleen het laatste punt 'wat je doet om een kindje te krijgen.'
Ik leed eronder.
Mijn man leed eronder.
Het gebeurde vaak dat ik tijdens het vrijen begon te wenen, ik kon de knop gewoon niet afzetten, het lukte me niet meer om ervan te genieten, het enige wat ik kon denken was 'waarom, het levert toch niets op'.
Met een klein hartje zijn we erover beginnen praten. Bij mij met veel tranen en snot, bij mijn man gelukkig met een luisterend oor en veel geduld.

Ik heb er ook met een vriendin over gesproken en die herinnerde me eraan dat seks ook gewoon lekker en leuk is. En eerlijk waar, ik was dat gewoon vergeten.

Het gevoel is niet helemaal weg, maar het is veel beter. 
Intimiteit is ook een onderdeel van seksualiteit. Ik probeer er stap voor stap terug van te genieten, terug te spelen, die intimiteit met mijn man te vinden, er deugd van te hebben, los te laten.

Vergeet niet seks is ook genieten, het is lekker, het doet enorm veel deugd, het laat spanningen los en het brengt je dichter bij mekaar.





1 opmerking:

  1. Great information! Suffering from infertility since so long? if so then visit Gem Hospital & IVF centre as it is the best IVF centre in Punjab

    BeantwoordenVerwijderen